سیستم تمام سرامیک IPS-emax

فهرست مطلب

IPS e.Max نوشتهدستیابی به یک رستوریشن زیبا بستگی به نوع ماده بکار رفته، فرم آناتومی، خصوصیات سطحی (surface texture)، ترانسلوسنسی و رنگ آن دارد. همچنین انعکاس نور(reflection) و جذب نور(absorbtion) از ساختار ماده نیز باید در نظر گرفته شود.

امروزه سرامیک ها کاربرد بسیار وسیعی در دندانپزشکی دارند، چون از ویژگی های دندان های طبیعی به خوبی تقلید میکنند. این مواد دارای سازگاری نسجی (biocompatibility) بوده، انعکاس و انتقال نوری شبیه دندان دارند و تحت نیرو های جویدن، استحکام مکانیکی خوبی دارند. در نتیجه امروزه سیستم های سرامیکی بطور گسترده ای در علم دندانپزشکی وارد شده اند، به نحوی که رستوریشن های بدون فریم فلزی برای دندان های قدامی و خلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

یکی از انواع سیستم های تمام سرامیک IPSpress می باشد که توسط شرکت های ویتا و ایوکلار به بازار جهانی عرضه شده است. این سیستم بخاطر خصوصیات مکانیکی و استحکام مناسب وهمچنین زیبایی مطلوب در سراسر دنیا مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. نوعی از این سیستم تحت عنوان IPS emax می باشد و بخاطر فرمولاسیون آن که از نوع لیتیوم دی سیلیکات است، از زیبایی بسیار مطلوبی نسبت به زیرکونیا، برخوردار است. همچنین خصوصیات فیزیکی و مکانیکی مطلوبی در محیط دهان دارد.